Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
Vårt uppdrag på Flytt och Städfix Växjö AB är enkelt: att tillhandahålla högkvalitativa tjänster för våra värdefulla kunder. Vårt team gör allt de kan för att tillgodose varje projekts specifika behov. Genom öppen kommunikation och exceptionell service hoppas vi att du hittar vad du söker från en professionellt städtjänst. För mer information eller allmänna förfrågningar, ta kontakt idag.
Villkor/Terms of use
Villkor/Terms of use
Parter
Flytt och Städfix Växjö AB, Vasavägen 12 35261 Växjö,
www.flyttochstadfix.se, org. nr. 559327-1900, (nedan Flytt och
städfix Växjö AB).
Användare är den, fysisk eller juridisk person, som registrerar konto
för användning av Flytt och städfix Växjö AB tjänster. (nedan
Kunden).
Bakgrund
Flytt och städfix Växjö AB verkar inom tjänstesektorn och erbjuder
olika hushållsnära tjänster. Kunden har genom registrering och
webbplats, förklarat sig vara i behov av Flytt och städfix Växjö AB
tjänster och parterna har med anledning härav kommit överens om
följande:
1. Utbud av tjänster
1.1 Flytt och städfix Växjö AB tillhandahåller följande tjänster:
a) ”Hemstäd”, vilket omfattar dammsugning, våttorkning av golv,
damma av, städa/rengöra badrum/toalett, rengöring av
köksytor,tvättmaskin/torktumlare, rengöring av dusch/bad-avlopp,
samt andra tilläggstjänster som Flytt och städfix Växjö AB och
Kunden i samråd kommer överens om.
b) ”Fönsterputs”, vilket omfattar all form av städning av glas.
Prislistan är fast, dock kan priset diskuteras vid företag.
c) Textiltvätt, vilket omfattar tvätt av mattor och möbler, vi behandlar
möbler på plats och mattor tar vi med oss för tvättning
d) “Flyttstäd”, vilket omfattar en checklista som kan ses på vår
hemsida med alla punkter som ingår vid ett flyttstäd.
e) ”Kontor/Företagsstäd”, vilket omfattar städ hos företag där
behoven och priset skräddarsys för att tillgodose behoven.
f) “Industri/Byggstäd”, vilket omfattar vilket omfattar städ hos företag
där behoven och priset skräddarsys för att tillgodose behoven.
g) “Trappstädning” vilket omfattar städning av trappor och trapphus.
1.2 Det är Kundens ansvar att själv vara medveten om den tid och
datum Kunden har bokat tjänsten. Flytt och städfix Växjö AB tar
inget ansvar för att påminna Kunden. Bara om Flytt och städfix
växjö AB måste göra ändringar i bokningen kommer Kunden att
kontaktas.
2. Åtagande
2.1 Flytt och städfix Växjö AB förbinder sig att utföra överenskomna
tjänster på ett professionellt och för branschen korrekt sätt. Flytt och
städfix Växjö AB skall vid utförandet av tjänsten använda sig av
kompetent och lämplig personal.
2.2 Kunden ansvarar för att andra medlemmar i dennes hushåll
uppträder korrekt och ansvarsfullt mot Flytt och städfix Växjö AB
personal i samband med utförandet av tjänsten.
2.3 Kunden skall informera och samråda med Flytt och städfix
Växjö AB personal om samtliga förhållanden som den behöver
känna till för att kunna utföra uppdraget professionellt och korrekt.
Detta inkluderar strukturell information samt information om var
ledningar och rör är dragna. Flytt och städfix Växjö AB förbehåller
sig rätten att ej utföra beställd tjänst ifall de anser att Kunden inte är
informerad om förhållandena som är nödvändiga för tjänstens
utförande.
2.4 Kunden skall även informera Flytt och städfix Växjö AB om
eventuella risker med att utföra ett arbete, såsom gammal tapet,
mögel, ruttet material eller andra eventuella förhinder som kan
försvåra arbetet.
2.5 Kunden skall underlätta arbetet i den mån det går för Flytt och
städfix Växjö AB att utföra tjänsten. Vissa tjänster förutsätter
förberedelse för garanterat resultat inom den tidsram Pandy åtagit
sig jobbet, såsom bortplockade hinder, att korrekt material finns
tillgängligt samt en omöblerad bostad vid flyttstädning.
2.6 Kunden bär fullständigt ansvar för att informationen som
förmedlats till Flytt och städfix Växjö AB är korrekt, fullständig och
så detaljerad som möjligt för att Flytt och städfix Växjö AB skall
kunna uppskatta tidsåtgång och sedermera fastställa en offert. Då
kunden valt att undanhålla eller glömt att berätta väsentlig
information för det praktiska arbetet har Flytt och städfix Växjö AB
rätt att i efterhand fakturera arvode för det extraarbete som
tillkommit.
2.7 Flytt och städfix Växjö AB äger rätt att om särskilda skäl
föreligger, med omedelbar verkan häva detta åtagande. Flytt och
städfix Växjö AB skall dock därvid omgående informera och
samråda med Kunden. Med särskilda skäl avses t.ex. att
arbetsmiljön är undermålig, osäker, ohälsosam eller annars sådan
att Flytt och städfix Växjö AB inte kan utföra tjänsten på ett effektivt
och bra sätt eller att samarbetet mellan Kunden och Flytt och
städfix Växjö ABs personal inte fungerar tillfredsställande.
2.8 Flytt och städfix Växjö AB förutsätter att varken Kunden eller
Kundens närstående anställer Flytt och städfix Växjö ABs personal
för att utföra tjänster omnämnda i detta avtal. Om så ändå sker skall
Kunden utge ett vite till Flytt och städfix Växjö AB motsvarande tre
(3) heltids månadslöner (enligt gällande anställningsavtal med Flytt
och städfix Växjö AB) jämte sociala avgifter för varje sådan anställd
person. Med ”närstående” avses i detta avtal;
a) den som är gift eller sammanboende med Kunden; och
b) den som i övrigt är nära släkting till Kunden.
2.9 Flytt och städfix Växjö AB åtar sig att i erforderlig mån vara så
miljövänliga som möjligt i utförandet av tjänsten. Flytt och städfix
Växjö AB strävar alltid efter att minska sitt miljömässiga avtryck och
samarbetar med företag som hjälper Flytt och städfix Växjö AB att
tillhandahålla miljövänliga medel som håller hög kvalitet.
2.10 Dessa villkor samt Flytt och städfix Växjö AB Integritetspolicy
kan komma att ändras eller justeras. Det åligger kunden att hålla
sig uppdaterad om gällande villkor, priser och policys inför varje
beställning av Tjänster från Flytt och städfix Växjö AB.
3. Avgifter och övriga betalningsvillkor
3.1 Kunden skall till Flytt och städfix Växjö AB utge ersättning för
utförd tjänst enligt nu gällande priser vilka framgår i offert eller pris
som erbjuds i Förmedlingstjänsten.
3.2 Betalning sker enligt specificerad offert. Betalning skall ske
senast det förfallodatum som anges på fakturan. Vid betalning efter
förfallodagen utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen enligt en
räntesats motsvarande diskontot för aktuell tidpunkt med ett tillägg
av åtta (8) procentenheter.
3.3 Faktura och offert anges i två belopp med anledning av
direktavdraget i Lagen om skattereduktion för hushållsnära tjänster
(s.k. RUT-avdrag). Det högre beloppet avser den totala kostnaden
för tjänsten och det lägre beloppet avser belopp efter avdragen
skattereduktion för arbetskostnaden. Är Kunden berättigad till
skattereduktion skall det lägre beloppet väljas. Om Kunden ligger i
riskzonen för att skattereduktion ej kommer att medges skall det
högre beloppet väljas. Är Kunden inte berättigad till skattereduktion
kommer endast ett belopp anges på fakturan, totalbeloppet.
3.4 Administrativa avgifter kan tas ut för administrativt merarbete,
exempelvis vid fakturabetalning.
3.5 Om Kunden i 3.4 har valt det lägre beloppet så gäller att om
Skatteverket inte godkänner Kundens direktavdrag, exempelvis på
grund av att Kunden inte är berättigad till skattereduktion, skall
Kunden mot en påminnelsefaktura erlägga det obetalda beloppet
från ursprungsfakturan. Ifall kunden erlagt betalningen via
applikation och betalt med kort kommer en faktura skickas till den
adress som kunden står skriven på med resterande belopp.
3.6 Kunden skall meddela Flytt och städfix Växjö AB minst 48
timmar (2 dagar) i förväg om en specifik avtalad tjänst ej skall
utföras. I annat fall skall full ersättning för beställd tjänst erläggas.
Notera att total ersättningen gäller innan RUT-avdrag.
3.7 Anmärkningar på Flytt och städfix Växjö AB fakturor skall
skriftligen vara Flytt och städfix Växjö AB tillhanda senast 15 dagar
efter fakturadatum.
3.8 Flytt och städfix Växjö AB åtar sig att kunna ändra priser för de
nämnda tjänsterna i punkt 1.1 utan att behöva meddela kunden. Ett
arbete som är överenskommet innan prisförändringen skall inte följa
den nya prissättningen och det överenskomna priset består. Flytt
och städfix Växjö AB förbehåller sig att ändra prissättningen på
Tjänsterna utan att meddela Kunden. Det åligger kunden att inför
varje bokad Tjänst informera sig om aktuellt pris. Bokat pris gäller,
och vid abonnemang ändras priset efter 4 veckor.
4. Ansvarsbegränsning, etc.
4.1 Vid försening av service skall ersättning enligt punkt 3.1 inte
utgå för den tid som motsvarar förseningen, och vid helt utebliven
service som Flytt och städfix Växjö AB åtagit sig skall ingen
ersättning enligt punkt 3.1 utgå. Kundens rätt att innehålla
ersättning enligt vad nu sagts skall utgöra den enda sanktionen för
försenad eller utebliven tjänst enligt detta avtal. Flytt och städfix
Växjö AB ansvarar inte för skada eller olägenhet som kan
uppkomma med anledning av underlåtenhet att uppfylla förpliktelse
enligt detta avtal eller på grund av försenad eller utebliven Tjänst
utöver vad som uttryckligen anges i dessa villkor. Kunden förbinder
sig att inte framställa eventuella krav avseende kostnader för
ersättningstjänster, inkomstbortfall eller annan ideell eller ren
förmögenhetsskada med anledning av försenad eller utebliven
service.
4.2 Kunden skall erbjuda möjlighet till arbetsstart från och med 20
minuter från utsatt tid. Ifall kunden ej gjort det möjligt för Flytt och
städfix Växjö AB att påbörja arbetet 20 minuter efter utsatt tid kan
Pandy avsäga sig uppdraget. Flytt och städfix Växjö AB har då rätt
att debitera 100% av offererad tjänstekostnad mot kunden.
4.3 Kunden ska ha tecknat hemförsäkring. Hemförsäkringen ska
täcka de vanligaste förekommande skadorna i hemmet.
4.4 Flytt och städfix Växjö AB har tecknat försäkring för sin personal
och för att tillhandahålla de tjänster som nämns i 1.1.
4.5 Om det visas att Flytt och städfix Växjö AB eller dess personal
av oaktsamhet (vårdslöshet) förorsakat sak- eller personskada
ersätter Flytt och städfix Växjö AB sådan skada (direkt skada eller
direkt förlust) eller så åtgärdar Flytt och städfix Växjö AB
skadan/felet.
4.6 Flytt och städfix Växjö AB svarar inte i något fall för ren
förmögenhetsskada, indirekta skador, psykiska skador eller
förluster, eller följdskador såsom exempelvis produktionsbortfall,
utebliven vinst eller förlust i näringsverksamhet.
4.7 Vid åtgärdandet är det enbart skadan som åtgärdas. Kunden är
inte berättigad till värdehöjande åtgärder. Skadevärderingen och
skadeersättningen sker i enlighet med villkoren i Flytt och städfix
Växjö ABs företagsförsäkring.
4.8 För att kunna framställa anspråk på ersättning eller göra
anmärkning mot utförandet av avtalad tjänst skall Kunden inom
skälig tid efter utförd tjänst underrätta Flytt och städfix Växjö AB
därom (se 17 § Konsumenttjänstlagen).
4.9 Kunden kan få det svårt att uppfylla sin bevisbörda om mer än
24 timmar förflutit efter utfört arbete varför det rekommenderas att
man meddelar Flytt och städfix Växjö AB om eventuella fel inom 24
timmar. Detta är framförallt viktigt när det kommer till själva
utförandet. När det gäller sakskada rekommenderas att man
meddelar Flytt och städfix Växjö AB inom fem (5) arbetsdagar efter
skadans uppkomst till Flytt och städfix Växjö AB. Om det finns
omständigheter som föranleder att anmälan om sakskada ej kan
ske senast fem (5) arbetsdagar efter utförd tjänst men inom skälig
tid görs en bedömning från fall till fall beroende på
omständigheterna huruvida Kunden har förlorat sin rätt till
ersättning gentemot Flytt och städfix Växjö AB.
4.10 Det är enbart Kunden som har rätt till garanti på utförd tjänst.
När resultatet är accepterat av Kunden förlängs ej garanti över till
ny innehavare av bostaden. Detta inkluderar även familj, vänner
och andra närstående till Kunden.
4.11 Kunden bär fullt ansvar till att det finns skälig tid för Flytt och
städfix Växjö AB att uppfylla garanti på utförd tjänst (minst 24h),
exempelvis kunna korrigera ej färdigställt arbete. Ifall skälig tid ej
erbjudits, har Kunden ej rätt till garanti och Kunden debiteras på
hela beloppet.
5. Uppsägning på grund av avtalsbrott
6.1 Vardera parten äger rätt att med omedelbar verkan säga upp
detta avtal;
a) om den andra parten i väsentligt avseende åsidosätter sina
skyldigheter enligt detta avtal och ej vidtar full rättelse inom trettio
(30) dagar efter skriftligt påpekande därom från den andra parten;
eller
b) om den andra parten försätts i konkurs, upptar
ackordsförhandling, träder i likvidation, underlåter att behörigen
infria icke tvistig förbindelse eller eljest kan antas ha kommit på
obestånd.
7. Meddelanden
7.1 Meddelanden föranledda av detta avtal skall skickas skriftligen
till part till [email protected]
7.2 Om parts adress eller telefonnummer ändras skall denne
meddela motparten om ny adress/telefonnummer.
7.3 Överenskomna avvikelser från detta avtal skall, för att gälla,
upprättas skriftligen och undertecknas av båda parter.
8. Tvist
8.1 Tvist angående tolkningen eller tillämpningen av detta avtal
skall i första instans avgöras i Växjös tingsrätt.
9. Personuppgiftslag/GDPR
9.1 Genom användande av Flytt och städfix Växjö AB Tjänster
godkänner Kunden att dennes personuppgifter lagras. Flytt och
städfix Växjö AB använder de personuppgifter som Kunden lämnat i
syfte att kunna uppfylla sina tjänster mot Kunden så effektivt som
möjligt och för att ha möjlighet att erbjuda Kunden tilläggstjänster
samt lämna erbjudanden som utgör komplement till tjänsterna.
Kunder har enligt reglerna i EU:s Dataskyddsförordning möjlighet
att kontakta Flytt och städfix Växjö AB för information om lagringen
av personuppgifter. Mer information går att finna i Flytt och städfix
Växjö ABs Integritetpolicy.
Flytt och städfix Växjö AB © 2021